Spring naar content

Naar succesvolle ketensamenwerking: knelpunten oplossen!

Voor professionals, vrijwilligers en ervaringsdeskundigen die in hun werk mensen met (dreigende) financiële problemen helpen

17 april 2023

De kwaliteit van de dienstverlening staat en valt met vernieuwing. In de sociaal-financiële dienstverlening werken beroepskrachten en vrijwilligers samen als ketenpartners. Het ontwikkelen van nieuwe diensten, zoals gezamenlijke spreekuren, is op zichzelf al een uitdaging. Als dat gebeurt in ketenverband, komen daar nieuwe uitdagingen bij. Om daarbij een handje te helpen heeft de Hogeschool Utrecht de belangrijkste knelpunten en oplossingen op een rijtje gezet. Hiervoor zijn geleerde lessen opgehaald uit de literatuur en de praktijk. Het doel is om een bijdrage te leveren aan de vernieuwing en verbetering van de sociaal-financiële dienstverlening.

De waaier is bedoeld om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren door geleerde lessen uit de literatuur en praktijk toe te passen, en is relevant voor iedereen die regelmatig met partners samenwerkt om hun dienstverlening te verbeteren.

Gerelateerde artikelen

Doenvermogen: Van toets naar tools

In het rapport Weten is nog geen doen wordt door de WRR aanbevolen om bij voorgenomen beleid en regelgeving vooraf te toetsen...

Sociaal medische zorg aan dakloze mensen

Mensen die in armoede en met schulden leven hebben meer kans op gezondheidsproblemen. Daarom is een integrale aanpak van armoede, schulden en gezondheid belangrijk.

Studielening: hoe bemoedig je studenten om een passend bedrag te lenen?

Wat zijn de gevolgen van studieschulden op de lange termijn voor de financiële situatie van (dan ex-)studenten?