Spring naar content

Naar succesvolle ketensamenwerking: knelpunten oplossen!

Voor professionals, vrijwilligers en ervaringsdeskundigen die in hun werk mensen met (dreigende) financiële problemen helpen

17 april 2023

De kwaliteit van de dienstverlening staat en valt met vernieuwing. In de sociaal-financiële dienstverlening werken beroepskrachten en vrijwilligers samen als ketenpartners. Het ontwikkelen van nieuwe diensten, zoals gezamenlijke spreekuren, is op zichzelf al een uitdaging. Als dat gebeurt in ketenverband, komen daar nieuwe uitdagingen bij. Om daarbij een handje te helpen heeft de Hogeschool Utrecht de belangrijkste knelpunten en oplossingen op een rijtje gezet. Hiervoor zijn geleerde lessen opgehaald uit de literatuur en de praktijk. Het doel is om een bijdrage te leveren aan de vernieuwing en verbetering van de sociaal-financiële dienstverlening.

De waaier is bedoeld om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren door geleerde lessen uit de literatuur en praktijk toe te passen, en is relevant voor iedereen die regelmatig met partners samenwerkt om hun dienstverlening te verbeteren.

Gerelateerde artikelen

Evaluatie Individuele studietoeslag

Werken om je studie te betalen is voor studenten met een beperking niet altijd mogelijk. Ze kunnen daarom sinds 2015 een speciale studietoeslag krijgen. Maar de inspectie maakt zich zorgen…

Het effect van financiële schaarste op de voorkeur voor nu of later

In dit onderzoek wordt gekeken naar de relatie tussen het ervaren van financiële schaarste en temporal discounting.

Hoe gaan Nederlanders met abonnementen om?

De meeste Nederlanders hebben meer abonnementen dan ze denken. Ze zijn er zich dus ook niet van bewust hoeveel geld ze eraan uitgeven.